Zpracování identifikace rizik
zaměstnavatele vyhledávat, hodnotit rizika a přijímat opatření k jejich odstranění. Jelikož legislativou není určena konkrétní metoda stanovení rizik, navrhli jsme jednoduchou metodu pro naplnění ustanovení zákona – Metoda konečných kroků.
Zaměstnavatel je povinen vytvářet podmínky pro bezpečné, nezávadné a zdraví neohrožující pracovní prostředí vhodnou organizací bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a přijímat opatření k prevenci rizik.
Prevencí rizik se rozumí všechna opatření vyplývající z právních a ostatních předpisů k zajištění bezpečnosti a ochrany zdraví při práci a z opatření zaměstnavatele, která mají za cíl předcházet rizikům, odstraňovat je nebo minimalizovat jejích působení tak, aby zdraví a život zaměstnanců nebyl ohrožen.
Zaměstnavatel je povinen provádět úkoly v prevenci rizik, tyto úkoly zajišťuje především svým odborně způsobilým zaměstnancem. Nemá-li odborně způsobilého zaměstnance a není-li sám odborně způsobilý, je povinen zajistit provádění úkolů v prevenci rizik prostřednictvím jiné odborně způsobilé osoby.
- praktické provádění posouzení rizik ve smyslu § 102 zákoníku práce a souvisejících předpisů (včetně metodického předpisu pro prevenci rizik)